lørdag 22. desember 2007

Julestemning



Jeg kan ikke tenke meg noen annen sang, enn "when you wish upon a star", som gir meg så mye julestemning som det denne sangen gjør. Og ikke minst alle disse disneyklippene, da spesielt av de gode feene, som i askepott og pinocchio, som gir denne eventyraktige og drømmende julestemningen. Åååå. :)

I dag reiser jeg hjem til jul. Skulle egentlig hatt jobbehelg, men fikk ordnet meg fri. Så. Kunne jo egentlig dratt hjem i går, men hadde et lite vorspiel med to gode venninner gjennom mange år nå, hvor vi spiste julekaker, julesjokolade, drakk julekaffe, brente kongerøkelse, spiste mine hjemmelagde brente mandler og ikke minst drakk god rødvin og musserende. :) Kjempe koselig! Åhh. Nå merker jeg skikkelig at julestemningen kommer smygende. Ikke MINST pga snøen som faktisk har lagt seg i Oslo by denne dagen.

Nå drikker jeg JULEkaffe. Den gode de selger på kaffeshappa i Majorstuakrysset. Mmm!
Ganske interessant den bruken man gjør seg av ordet JUL egentlig. (Bare se alle mine benevnelser ovenfor ;)..) Språkteigen på P2 tok opp dette temaet for kort tid tilbake. Kan ikke linke til akkurat NÅR, fordi nettradioen funker ikke på denna maskina her. Men det er jo bare å gå inn på NRK sin nettside og finne deg fram, om du er interessert vel og merke. Språkteigen er et veldig ålreit program for alle som interesserer seg det lille ekstra for det norske språket!

Nei, nå må jeg slutte å pjatte og se å komme meg i dusjen, pakke de siste tingene og hive meg på en buss nedover til sørlandet straks. Men jeg skal ikke stresse. Det verken orker jeg ikke eller vil ikke. Nei, nå skal jeg virkelig ta en velfortjent ferie, fordi jeg må også skyte inn at jeg fikk A og B på eksamene mine! :)


GOD JUL!!