tirsdag 19. juni 2007

Ryan Adams


.. kommer med nytt album 25 juni: "Easy Tiger".

Har vært en stor fan av han helt siden jeg oppdaget han høsten 2002. Yndlingslåtene mine, som jeg aldri blir lei, er: "La Cienga just smiled" (Gold), "Oh my sweet Carolina"(heartbreakers) og "Wonderwall" (Love is hell pt.1).

Dette er musikk som virkelig produserer gamle minner. Det første som dukker opp når jeg hører la cienga er at jeg står og kikker ut av verandadøra mi i leiligheten min i Oslo, kikker ut i den fine bakgården, men er lei meg. En sårbar og naken følelse rett og slett. My Sweet Carolina minner meg om han jeg trudde var min evige kjærlighet..haha.. Morsomt å tenke på nå. Så, da dukker jo selvfølgelig bildet av han opp, og at det er vinter og kaldt ute.. Kanskje denne kombinasjonen er verdt en tolkning nå? ;) Wonderwall minner meg om en kamerat at meg. VI spilte og sang denne på gitar, eller han spilte den på gitar, da den er litt avansert for meg, mens vi spilte og sang to stemt. Rundt meg er det preget av oransjefarger, dempet belysning.. Rart hvordan musikken vekker alt man har av sanser. Det er fint det.

By the way, gleder meg til å se hva hans nye skive kan gjøre med meg! Har ikke fått noen særlig forhold til de siste skivene hans, så nå får vi se. :)

Ingen kommentarer: