søndag 12. august 2007

Hippielook..

Helt siden jeg for første gang hørte om hippiegenerasjonen, så har jeg vært veldig fascinert av denne 68 -livstilen. Husker jeg skrev oppgave om hippiene på ungdomsskolen, og en bekymret pappa kom opp på rommet mitt dengang jeg skrev på denne, og begynte å spørre meg forsiktig ut om jeg EGENTLIG visste hva hippiene drev med. Jeg skjønte ikke helt hva han mente med en gang, men etterhvert kom det jo fram at det var all dopen han siktet til. Stakkars pappa ymtet frempå bekymring for min fascinasjon for hippiene, fordi han var redd jeg kom til å utforske dopfeltet. hehe. Jeg satt der og følte meg totalt forvirret, fordi for meg var jo ikke det ett tema engang. Derimot var det den avslappa, coole stilene hippiene hadde som fascinerte meg mest. Inspirasjon fra 70 tallet viser seg stadig i motebildet, og det er jo en grunn til det! Nå er det in med langt, flommende hår. Elsker midtskill og langt bølgete hår. :)



Slengbukser er jo også på vei inn igjen. Husker sjetteklassetightsa, med massiv sleng og store svarte boots. Ladybirdsnest har jo troen på at bootsa òg kommer snart, Dr. Martens; skoene jeg over flere år betraktet som mine yndlinger. Martens i alle typer.. hehe.. Men jeg kan vel si her og nå at jeg aldri igjen kommer til å kombinere slengbukser med store boots igjen. Derimot er det veldig fint med sandaler til. Disse brune slengbuksene fra shopbop.com synes jeg er veldig fine, men det skulle vært litt høyere liv på de. Whyred har også noen flotte slengbukser, som dere kan se i det nye Costume. Har prøvd å søke det opp på nettet, men umulig å finne disse buksene her..

2 kommentarer:

Anne-Linn sa...

He,he..jeg digget også denne stilen,spesielt musikken. Jeg hørte bl.a. mye på the Doors. Da jeg sa til tanta mi hva jeg hørte på, så hun morskt på meg og sa: "The Doors er hasj- musikk! Jeg fikk ihvertfall lyst til å røyke det da jeg hørte på musikken i min ungdom!"

Ave sa...

elska the doors! :)